Rett i matpakka mi fra Rema 1000

Jeg undrer meg alltid litt over det store matpakkefokuset som oppstår i august hvert år. Butikkene som kjører tilbud på nistepålegg, bloggere og nettaviser som deler tips om spennende matpakkeinnhold, og nye nistespesifikke produkter som dukker opp hist og her. Og alt bare fordi skolen starter igjen.
Men hallo? Vi har da matpakke med oss hele året? Har vi ikke? Hvorfor er det så voldsomt spesielt med dagene rundt skolestart? Hvorfor er det aldri tilbud på skolepålegg, nisteskinke og lunsjrull i februar? Eller mars? Dessuten har vi vel ikke glemt hvordan man smører ei OK niste på tiden som har gått fra slutten av juni fram til 20. august?

Misforstå meg rett. Jeg lar meg lett begeistre av sesongprodukter, og bifaller virkelig at produsenter gjør noe ut av sesonger, høytider og anledninger. Og jeg forstår den kommersielle delen av det. Men for meg er det liksom nistesesong 11 av årets 12 måneder… Og det trur jeg det er for mange andre også. Jeg skulle derfor gjerne hatt tips, tilbud og nistetilpassede produkter tilgjengelig det aller meste av året jeg. Det hadde vært fint. Men siden det nå en gang er slik at august er handelsstandens nistehøysesong, har vi latt oss friste av Remas nye lille serie Rett i matpakka mi. Fant to typer drikkeyoghurt og ei søt pakke ostesticks i butikken i går. Kjøpte både osten og en av yoghurtvariantene, og begge produkter ble medbrakt i jentenes respektive nistepakker i dag.

Av de to sortene drikkeyoghurt valgte vi å kjøpe den med jordbær. Fant ut at det var den tryggeste smaken. Sånn i første omgang i alle fall. Måtte åpne en til frokost i dag også, så jeg fikk smakt selv og tatt noen superkjappe bilder. Det luktet mye jordbær da vi rev av folielokket. Og jammen smakte det mye jordbær også. “Ikke som yoghurt i kopp, men god for det”, mente yngstejenta. Og ja den var helt allright. Passe sur, ikke for søt og en anelse syntetisk. Ganske tynn i konsistensen, så greit å være forsiktig når lokket rives av.

Vi kommer helt sikkert til å kjøpe flere pakker av denne, det kostet 29 kroner for fire små flasker a 95 ml.

Så var det ostesticksene. Og selv om drikkeyoghurten var god, synes jeg ostesticksene er et langt mer spennende og innovativt produkt i norsk dagligvare- og nistesammenheng. Kan faktisk ikke komme på noe tilsvarende fra andre produsenter sånn i farten. Kan du?

Pakken kostet 20 kroner og inneholdt fire runde sticks som var pakket separat. Jeg tenkte først at det kanskje ikke var ekte ost, men bakpå pakken sto det jammen meg at stengene var av mozzarella. Så da får vi tro på det.

Og disse overrasket positivt. Mjuke og litt strimlete i konsistensen (og strimlene får meg til å tro at det virkelig var ekte mozzarella), og veldig mild og snill ostesmak. Kanskje litt for salte, men allikevel åpenbart tilpasset et barns smaksløker. Så bra. Eldstejenta likte dem kjempegodt og ba om å få med en i matboksen i morgen også. Jeg var litt bekymret for at de skulle bli svette og ekle innen man kom til matfriminuttet på skolen, men jeg hørte ingen klager på det. Så da antar jeg at det ikke var noe problem.

Det er ikke alle Remas egne produkter jeg er like begeistret for, men akkurat disse får en tommel opp fra meg. Selv om jeg ikke likte den der firkanta figuren på emballasjen. Håper Remafolkene klekker ut flere gode nisteideer etter hvert, og at de ikke er redde for å lansere dem på andre tider av året.😊

Gjenkjøp: Ja og Ja

 

12 thoughts on “Rett i matpakka mi fra Rema 1000”

  1. Har også kjøpt den osten og enig at den var god! Så det er lansert pizzasnurrer som man skal legge frosne i matpakken (hvis jeg forstod det rett?) og en annen ting fra frysedisken uten at jeg husker hva der var nå.

  2. Matpakkebonansa hos mange “tilbydere” er iallefall påvirket av to ting.
    Etter lengre ferier (avvik fra hverdagsvaner) er potensielle kunder mer villige til å teste ny butikk. Så om vi klarer å friste noen ekstra kunder til å komme til oss, så er det enklere når “gamle vaner skal etableres på nytt” enn en hvilkensomhelst annen dag i året 😉
    I august er det også flere som endrer lunsjvanene sine pga overgang mellom barnehage/skole/høyskole.

    En annen ting er noe som heter SEO (søkeordsopptimalisering) og er stadig viktigere for alle som er tilstede med egne sider digitalt. Man kan se på Googleanalyser hva folk flest søker etter av ord i gitte perioder. Det være seg pavlova til 17.mai, hvordan steke ribbe til jul, og da hva skal jeg ha i matpakka i august (og faktisk ganske samme fokus i januar)

    En veldig kjapp forklaring på noe av matpakkefokuset, men det er faktisk blitt litt vitenskap å ha de riktige artiklene/tilbudene til rett tid. Og måten vi kunder/lesere orienterer oss på digital legger igjen spor som det “forskes” videre på for å være mest aktuell for kunde/leser 🙂

    SEO

    1. WOW, takk for flott og utfyllende kommentar!
      Ja, skjønner at det helt klart blir viktigere og viktigere å ha de rette varene og de rette tilbudene til gitte tider. Med tanke på konkurranse, marginer etc. Men allikevel, det blir litt komisk. Jeg har i alle fall de samme skivene med leverpostei og agurk i nista nå som jeg hadde før ferien. De duger dette året også. 😀

      1. Enig i at det er komisk, og virker litt meningsløst.
        Men så lenge det er så små marginer i bransjen, er det få som tør prøve å nå en annen målgruppe i disse viktige periodene. Kunder som kanskje ville vært mer lønnsom å nå 😉

        Men snart er det jo nyhetsslipp og det er jo myyye mer spennende enn matpakke 😀

  3. Rema 1000 har nok fått inspirasjonen fra det meget omtalte og populære produktet i USA- nemmelig “string cheese”. Vi ble servert dette på skolen helt fra barneskolen og opp til middle school. Det er morsomt å tenke på hvor mye USA påvirker det norske matmarkedet!

    1. De påvirker nok hele resten av den vestlige verden. Det tar bare litt lang tid før det kommer hit. 🙂 Ser at Synnøve Finden også kommer med en variant. Blir spennende å smake de også.

  4. Vil tro at drikkeyoghurten er inspirert ifra danonino sin drikkeyoghurt, eneste forskjellen er utseende på pappen og plasten+ at rema sin er dyrere
    Derfor blir det fortsatt danonino på oss

Legg igjen en kommentar til Vibeke Avbryt svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.